10/19/2015

KAHVI VAI TEE ?



Kumpi on parempaa kahvi vai tee??

 Muistan, että kävimme kavereiden kanssa keskustelua kuukausi sitten siitä kuinka meistä ei koskaan tulisi kahvin juojia, koska se tekee hampaat keltaiseksi ja johtaa siihen, että joku päivä juomme kahvia mustana pannullisen, jotta pääsemme pelkästään liikkeelle aamuisin. No kuitenkin töissä tulee nykyisin juotua kerran päivässä  se yksi jäälatte ja siihen se jää. Olen kuitenkin huomannut, että jos se yksi kahvi jää juomatta, niin sen kyllä tiedostaa. Ja ajattelee väkisinkin, että vitsit en oo vielä ehitnyt juoda kahvia.  

Teetä olen aina tykännyt juoda enemmän viikonloppuisin. Herään rauhassa, laitan kunnon aamupalan ja juon jälkkäriksi jotain hyvää teetä. Kahvi on taas mulle sellainen arkijuoma, josta saan vähän lisä boostia arjen askareisiin.



Ootteko huomannut, että Helsingissä on oikeasti aika siistejä kahviloita! Jotenkin aina on tuntunut vähän siltä, että kaikki mageet pikku kahvilat , ovat jossain kauempana keskustasta. Ja jotenkin ehkä myös vaikeasti löydettävissä. 

Lähikuukausina olen huomannut, että Helsinkiin panostetaan kokoajan enemmän, tulee uusia kahviloita ja vanhoja uudistetaan. Kaksi lemppari kahvilaa kuitenkin erottuu mun mielestä joukosta. Espresso house ja la torrefazione cafe&roastery sijaitsevat ihan keskustassa ja niissä on parhaat kahvit ja tarjoilut mun mielestä. Molemmissa on cozy-sisustus ja tunnelma, vähän kuin olisi jossain suurkaupungissa, kuten vaikka Pariisissa tai Lontoossa. Jos olet jostain kauempaa PK-seudun ulkopuolelta, etkä oo noissa vielä ehitnyt käydä niin kannattaa ehdottomasti käydä kahvittelemassa jommassa kummassa seuraavan kerran kun olet täällä päin. Kuvat on otettu juurikin näistä kyseisistä kahviloista. Eikö olekkin ihanan näkösiä <3

Näkymät suoraan Aleksille <3





<3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

kiitos kommentistasi <3