1/20/2016

HEALTHY LIVING/ VEGAN MONTH

Tämä vuosi on lähtenyt niin nopeasti käyntiin! Olen myös suoriutunut täysin vegaanisesta kuukaudesta aika täydellisesti! Im happy <3 

Olen päättänyt nyt pistää itseni vielä parempaan kuntoon. Muistan kuinka viime keväänä treenasin viisi kertaa viikossa salilla, välillä jopa seitsemän kertaa. Yritin syödä puhtaasti. Söin kanaa ja parsakaalia ja lisäksi protskujauhetta smoothien seassa. Kesällä olin hyvässä kunnossa, mutta treeni määrääni nähden en mitenkään super hyvässä kunnossa. 

En miettinyt asiaa sen tarkemmin, mutta nyt olen alkanut pohtimaan. Ruokavaliossani oli pakko olla jotain vikaa kuitenkin. Söin paljon kananmunia ja join paljon maitoa. Ongelma oli oltava siinä, että en vaan voinut hyvin. Kanamunat, maito ja liha eivät ole kropan lempiherkkuja todellakaan. Ei edes lihaksille. Proteiinia löytyy ja sitäkin enemmän muita aineita. 

Minulla oli aina vatsakipeä eikä suolisto toiminut koskaan mitenkään erityisen hyvin tai normaalisti. Jos sinulla on samanlaisia oireita suosittelen vaihtamaan dieettiä. 

Olen alkanut miettimään treenaamista vakavammin nyt kun olen tottunut uuteen ruokavaliooni. Treenaamisella tarkoitan salia ja ryhmäliikuntatunteja. Viime vuonna kävin Esportin haastavimmilla tunneilla.  Haluan taas niin hyvään kuntoon, että voin osallistua noille tunneille. Haluan myös todistaa, että kasvisruokavalio tukee liikuntaa paremmin kuin hyvin.

Normaaliin treeniviikkooni tällä hetkellä kuuluu airyogaa ja vähän bodypumpia. Ajattelin lisätä hieman enemmän kotitreenejä. Silloin, kuin ulkona on -20 ja mieleen ei tulisi edes astua oven ulkopuolelle saatikka salille pyrin treenaamaan kotona. Haluan myös pyrkiä liikkumaan joka päivä. Vaikka tähän aikaan vuodesta ei aina ole motivaatiot ihan kohdillaan, eikä ulkona mikään täydellinen lenkkisää niin yritän saada inspiraation jostain muualta.

Tämän uuden ruokavalion ansiosta oloni on kokoajan ollut hyvä ja pirteä.  Nyt kun olen totutellut kasvissyöntiin ja osaan tehdä monia eri ruokia niin tuntuu siltä, että olen valmis lisäämään taas säännöllistä liikuntaa arkeeni. 

<3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

kiitos kommentistasi <3