3/08/2016

MIKÄ TEKEE MINUT ONNELLISEKSI

Mikä tekee minut onnelliseksi tällä hetkellä?


Tykkään kirjoittaa näitä postauksia, koska samalla tulee myös ajateltua, kuinka onnekas onkaan ja mistä kaikesta sitä onnea oikeasti kokee. Seuraavat asiat tulevat liittymään tähän hetkeen ja ovat asioita, joista koen onnellisuutta juuri tällä hetkellä. 





Minut tekee onnelliseksi kosketus meriveteen. Se tunne, kun seison rantahiekalla kohdassa, johon aallot hipovat aina vuoron perään. Katson meren yli kaukaisuuteen ja tunnen aaltojen osuvan varpaisiini. 



Kun olen ollut kokopäivän menossa ja palaan kotiin, käyn suihkussa ja annan hiusteni kuivua itsestään. Se tunne, kun samalla laittaudun ja fiilistelen tulevaa iltaa ja auringon laskua. 





Täällä Australiassa koen joka päivä onnea siitä, kun tapaan uusia ihmisiä ja käyn hyviä keskusteluja heidän kanssaan. Se, että osaan puhua englantia, tekee minut myös onnelliseksi. Small talk-kulttuuri ja itse englannin kieli on niin paljon elävämpää, kohteliaampaa ja soljuvampaa. Tunnen onnea ja hupia siitä, kun soitan suomeen ja huomaan puhelimessa, että en osaa enään puhua suomea kunnolla :D Se on hauskaa ja jännittävää. 


Olen onnellinen siitä, että olen rohkea. 





Tämä postaus ei olisi mitään, ilman ruoan mainitsemista. Ruokavalioni tekee minut onnelliseksi joka päivä. Minulla on hyvä olo ja vegaanius on jotain niin paljon suurempaa, mitä kukaan osaakaan kuvitella. Olen niiiin onnellinen, että minussa on kyky ajatella avartavasti. Nykyään se ei ole välttämättä helppoa. On helpompi mennä massan mukana ja muutenkin olla ajattelematta asioita. 

Mutta totuus on se, että ilman ihmisiä, joilla on kyky jossain vaiheessa elämää muutta omaa ajatusmaailmaansa siitä, mihin he ovat syntyneet, voisimme poistaa kaikki merkittävät henkilöt historian kirjoistamme. 

Joten koen onnea jokaisesta vegaanisesta vaihtoehdosta ravintolan menussa. Koen onnea kaikista vegaaneista, jotka jaksavat jankata ja olla vihaisia lihansyöjille. Ja ne ketkä vihaavat kasvissyöjiä, eivät vielä tiedä mitä oikea vihaaminen on. Minä voin kertoa, että en koskaan elämässäni ole kokenut vihaa. Mutta ryhdyttyäni kasvissyöjäksi olen tuntenut aitoa vihaa. Jos et itse ole vielä silmät avoinna tässä maailmassa, et osaa edes kuvitella miten paljon vihaa koen ihmisiä kohtaan, jotka syövät lihaa ja käyttävät eläinten nahkaa ja turkiksia. Jos joku sanoisi minulle, että hitsi olet kyllä vihainen vegaani, ottaisin sen kohteliaisuutena todellakin :'D
Mutta olen iloinen, onnellinen ja hyväntahtoinen ja vihaan enemmän sitä manipuloivaa bisnestä ja aivopesua, jonka takia suurin osa syö lihaa tietämättään. 

 Tunnen niin paljon hyvää oloa siitä, että olen kasvissyöjä. Kaikille kasvissyöjille haluan sanoa, että se on luonnollista ja mahtavaa erottaa mikä on väärin ja oikein. Tappamisen, kivun ja maailman tuhoamisen vihaaminen on todella hyvä juttu. Saat terveen paperit.  Huh tulee ihan tunteet pintaan tätä kirjoittaessa. Valehtelematta minua itkettää, koska olen niin onnellinen tästä ja uskon hyvään ja positiivisuuteen kaikesta huolimatta <3 






Minut tekee onnelliseksi päivä kerrallaan eläminen. En ole koskaan oikein kokenut sitä. Täällä elän jokainen päivä yksitellen. En mieti huomista lainkaan, enkä sovi kavereiden kanssa tapaamisia täällä. Herään aamulla ja kaikki tapahtuu sen jälkeen aikalailla fiiliksen mukaan.

Olen onnellinen, kun voin juhlia. 

Olen onnellinen, kun kuulen live musiikkia ja nään lahjakkaita ihmisiä tekemässä sitä, missä he ovat hyviä. 

Koen onnea, kun minulle pidetään ovi auki. 

Koen onnellisuutta, kun voin rentoutua auringon alla. Se tunne, kun haistan aurinkorasvan ja hiukseni ovat suolavedessä. 




Illat, jotka venyvät aamuun asti.

Illat, jotka eivät ole suunniteltuja.

Yölliset extempore uimiset.

<3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

kiitos kommentistasi <3